Januari

Jag tycker att det är lite för mörkt ute helt enkelt.
Och bloggen liksom jag går ju som bekant på solceller så det förklarar
den tillfälliga bristen på inlägg.
Det och tentaångesten.

Men det betyder ju inte att man måste låta bli att njuta helt. I min ensamhet
njuter jag av små stunder även om det är mörkt ute. 
Men dagarna har fått en onormalt monotom struktur.
Varje morgon går jag upp 7.30, dricker kaffe och äter i sängen och ser
på en komediserie på tv. Sen cyklar jag till skolan, möter Olof, och sen
sitter vi fem timmar i sträck, till kl 14 med var sitt mikroskop. Sen cyklar vi hem igen.
Då tar jag fram en massa böcker och papper och läser i dessa tills det blir sent.
Då går jag och lägger mig igen.
Idag var 10e dagen på rad som vi suttit i histologisalen och tittat. 10e och sista.
Dom slängde ut oss för att börja förbereda tentan.

Jag längtar efter föreläsningar igen. Och att vara flera månader ifrån tentor.
Att få sitta vid bänken och bara lyssna, ta det lugnt och dricka kaffe. Snart.

Att det är snö ute är bra. Det blir lite ljusare då och det är värt kylan.









Den här låten tycker jag är bra:





Kommentarer
Postat av: Becki

Mkt bra låtval!

2010-01-27 @ 19:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0