Hejhopp

I onsdags var första gången vi fick rida ute på ridskolan. De har
en liten utomhusbana full med träd och stigar som man fick
rida runt på ganska fritt t.om. Fick Nicki den rackarns stora kusen.
Hon har överdrivet mycket energi hon.
Vi skulle i tur och ordning få hästen att trava mot ett hinder och kliva
upp för det. Nicki vill inte trava. Det blev galopp och hopp. Första gången
för mig det. Sjukt kul. Prova en gång till.. inget trav, galopp hopp hej.
Jag måste vara lite hårdare nästa gång...
Läraren säger fortfarande "Blicken upp!" till mig. Måste även tänka på
det mera.
Det är ok att hålla i manen.. Hårt.. Även om min hjärna i stunden säger
"Nej! Inte dra hästen i håret! "

Imorgon ska jag rida i Löddeköpinge. Ska bli ljuvligt trevligt.

----- kuriosa ------
Såg Brokeback mountain igår och den var fin.

Har tagit med joggingskor till Danmark och inlett denna lördagsmorgon
med en joggingtur i Vanlöse.

Australian Kelpie är en fin hundras. Nästan ett schäferalternativ.



Kommentarer
Postat av: Lina

Jag har en blogg. Kram

2009-04-26 @ 13:47:40
URL: http://gudlivetochdonlina.bloggie.se/
Postat av: Jonna

Åhååå. Kom ihåg när du var hemma hos mig och red på Bacardi. Du är en naturbegåvning tror jag Jonas. Du satt som en hösäck och tyglarna dinglade längs med Bacardis hals men han gick så fint! Alldeles mjuk och eftergiftig. =D

2009-04-27 @ 13:15:38
URL: http://www.jonna-bloggen.blogspot.com
Postat av: Cia

Har numera också en blogg...tillsammans med en korridorskompis. Har gett efter för trycket från alla icke fb-människor

2009-05-04 @ 14:40:00
URL: http://www.longtronggong.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0