Interesting



Den
här veckan har jag stött på en del intressanta fenomen.
Som kanske inte alla vet men som läget ändå är bor jag numera
i Kävlinge i ett litet kollektivliknande hem med 3 andra unga friska
själar. En av dem är min rumsgranne Therese.
Hon är intressant, ty hon funderar mycket verkar det som, och kring
mycket. Precis som jag. Precis som jag går hon runt i världen med
en känsla av att hon kan prestera, uppnå eller bara få, precis det
hon vill. Självklart skiljer sig våra tankegångar från varandra litegrann
eftersom vi inte känt varandra tidigare. Men vi har ändå nått samma konklusioner.
Hon förklarade för mig för någon dag sedan hur mycket hon tror
på tankars och känslors kraft, och på sitt rum här inne, hade hon två
glas, numera ett. Båda med kokt ris i.
Det står I love you! på det ena. Och på det andra, som inte är kvar stod det
I Hate you! Hon säger till det ena glaset varje dag att hon älskar det.
Det är fint vitt ris i det. I det andra glaset som hon utrryckte allt sitt hat för,
hade det blivit så mycket mögel att hon hade varit tvungen att kasta det.
Vad vet jag? Jag vet inte hur det fungerar. Eller om. Men det är rätt
häftigt.

Annat hänt i veckan är att jag har blivit frisk. Men varit sjuk.
Sett alla tre Matrixfilmerna och sett mycket House M.D.
Har träffat gamle gode Andreas två gånger och varit på
påskmiddag i Lödde och försökt lära Farmor att spela Uno.
Farmor berättade en anekdot som hade medfört att hon inte har
rört en kortlek på 30 år.
Igår spenderade jag kvällen hemma hos Lisa i Malmö. det var
trevligt med paj och vindruvor, och idag läser jag och
ikväll är det fest.

Jimmy och jag är glada för det förra inlägget, att vi lyckades spela in
lite musik utan avskyvärd kvalitét och vi är glada för kommentarerna.
Lite ger mycket.
Längtar till vi kan spela in igen nästa gång. Undrar vilken låt som står
på schemat..




image12image14











Glaset ja..                                                                                           Glasets ägare på upptäcktsfärd genom Kävlinges
                                                                                                             kulturarv en ledig förmiddag i veckan.



image15
Fotografering med lillebror i söndags.










Kommentarer
Postat av: emeli

haha, 22 ?!?
jag blir ju 23 =P

2008-03-29 @ 20:30:51
Postat av: Isa

Vad underligt med riset och glaset! Fast jag är anhängare av tron "bara man vill nog mycket så går det" =) Härlig bild "image 15".

// Isa

2008-04-03 @ 20:05:30
URL: http://theblog.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0