Here´s your Lifeline (varje sekund)



Februari = Stilla
Vadå? "Lugn", det behövs ibland. Det har varit en fin månad. Och beakta
vikten i det när jag, sol-addict, kallar februari fin.
Problemet "årstidskurvan" är terminerat. En seger för mig.

Mars, är hittils raka motsatsen.
Helgen har jag till största del spenderat i stostallet eller
sovit ut hemma.
Helgklubben i lördags bestod av bowling och pizza. Att ha blivit ledare
för den är det bästa som kunnat hända mig på länge. Jag lär mig något
jag länge behövt. Ansvar. Det kanske inte verkar som en svår uppgift, men jag är
väldigt ovan vid ledarskap. Men jag hade å andra sidan inte klarat det utan hjälpsamma
personer som Lina. Tack!

Undrar om det är bra att bli glad över nya "prylar" som man köpt. Det är
förmodligen en balansgång. På gymnasiet hade jag en vän, "Holmer". Han
och jag var filosofer. Som man ska vara i den åldern. Men jag vill att vi skilde oss
lite, för vi var fan inte dumma. Vi definierade lycka som något totalt själsligt. Något
som man skapade själv, inne i sitt eget huvud. Enbart genom insikter.
Vilken anledning har en rik man att vara lyckligare än en fattig? Känslan
av framgång? Definiera framgång. Egentligen är det en lika individuell sak som
ditt fingeravtryck. Detta är saker man ofta läser om nuförtiden, men på den tiden var vi
helt obelästa, vilket gjorde insikterna starkare. Jag tror att vi hade en väldigt sund syn på framgång,
då allt vi behövde göra för att vara lyckliga var att ha vänner och kunna vara kreativa och
skapa saker. Vi skapade film han och jag. Det gick jävligt bra emellanåt.
Kvinnan jag har jobbat med i stallet i helgen är runt 40 år och hon har visst
nyligen börjat fundera i samma banor vilket gjorde det intressant att mocka och samtala.
Vad jag tänkte på från början var iaf. att jag köpte en bil i veckan, jag är ganska glad för den, men
jag är ärligt talat, ännu mer glad för mina nya arbetshandskar. Det är jag verkligen. De är jättesköna!

Nya människor träder in i livet nu. Vissa suddas sakta ut verkar det som. Och gamla
kommer tillbaka. Livet har sin gång och jag gör bäst i att inte fundera över det.
Men det är roligt med dig Kristina att du är tillbaka, även om jag misstänker att
du inte är här för att stanna. På torsdag är det ölkväll med Salling och Holmer.

Den största delen av föregående vecka har jag spenderat i Malmö. Började med en fika och
alltid lika trevlig övernattning hos Cia. Min käre vän. På min insovda madrass. Jimmy skickade ett
sms om att jag inte fick missa "Det okända" på TV. Det gjorde vi inte. Terry Rules!
Sen har jag suttit hos min moster och studerat kemi de två följande dygnen.

Kombon: Plugg + Det okända + spela gitarr, är nog den finaste jag varit med om. Så
levde jag en hel Vinter/Vår för två år sedan. Varje dag plugg, varje onsdag "Det Okända" på
tv med Jimmy och varje vecka repning med Goosebumps.  Det är den viktigaste våren
i hela mitt liv. Det var då jag upptäckte att jag kan klara av precis vad jag vill. Beakta vikten
i DEN insikten då. Det började med en hemkomst från USA och världens lättnad
över att enkom vara hemma igen. Jag var lycklig över att enbart finnas till, i Skåne. Att kunna
träffa de jag tycker om. Jag började tänka att jag behövde städa upp i livet. Bestämde
att betygen mina kunde vara bättre och läste upp mer än 100% heltid på en termin med
målet Mvg i allt. I början verkade det ganska omöjligt. Efter ett tag svårt och till sist var det
plötsligt avklarat. Med jävligt mycket svett och blod.
Efter det tillämpar jag inställningen på vad jag än ger mig in på. Och det var väldigt längesedan
nu som jag känt att jag misslyckats med något.
Det finns så mycket kraft i varje människa. Ibland måste man inse
att  Kraft = Vilja = Lycka.
Mitt liv är förändrat.
Och jag är hur lycklig som helst.
Detta är fan världens gladaste blogg.

*Tro det eller ej




image7






Kommentarer
Postat av: Cia

Den här bloggen kommer förgylla min vardag. Sagt det innan och kan säga det igen, visste inte att du var så begåvad i att skriva.
Och det kommer alltid finnas en plats på den där madrassen åt dig, det vet du ;)

2008-03-11 @ 20:47:32
Postat av: Em

Hmm kommer du ihåg en saga du skrev för jätte länge sen som började med " det var en gång ett träd..."
Satt och läste den igår, för den finns minnsan sparad på datan, haha, så roligt, löve it =) tycker du ska skriva mer sånt, det är du duktig på.

2008-03-13 @ 09:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0