possibilia



Det är klart att saker kan slå hårt.  Förnuftet som draget svärd är starkt.
Ibland drabbas jag nämligen av ånger. Inte ångest. Utan ånger.
Och det är klart.

I mitt liv står det inristat i sten. "allt är möjligt", "du kan klara av vad du vill".
Och det lägger en hel del börda på en som person.
Att leva efter den devisen innebär, att om någonting i livet inte är precis så som
jag vill ha det, eller om jag inte nått ända dit jag vill. Så är det
helt på grund av eget val.
Det ger ansvar.. Och ibland en känsla av ånger. Det är enbart
mina val som lett mig dit jag är idag.
Hade jag valt något annat.. Hade jag för många år sedan valt att vara rik nu, så
hade jag varit det. Hade jag valt att leva annorstädes hade jag gjort det.

Så ja. Ibland känns det lite segt att inse att man kastat bort något.
Hade jag och Jimmy repat oftare, ansträngt oss mer. Kanske vi hade
varit någonstans idag. Men efter eget val har vi gjort annat. Det är självklart
att vi hade kunnat avancera.
Jag hade kunnat tävla högt i sprint just nu, men jag har valt andra saker.

Det visar, på hur viktigt det är att visualisera sina önskningar. Så att man vet
vart man ska styra. Hur man ska göra sina val när de kommer.
Få ett mål att kämpa för. Och att inte glömma hur många begåvningar vi
var och en faktiskt har. Du som läser har ju nästan säkert en frisk kropp och hjärna.
Vad kan du inte göra med det? Vad behövs mer?



Kommentarer
Postat av: Cristian

Hehe, jag svarade på din kommentar i min blogg! Det är så svårt att veta om man ska svara här eller där...tycker jag iallafall! Ha det bra du med :)

2008-07-04 @ 14:16:08
URL: http://www.opazo.se/blog
Postat av: Therse

2008-07-05 @ 21:11:19
Postat av: Therese

Ja sen är det ju så mycket bättre om man skriver ngt också.. :)

Jo, det jag tänkte säga är: det finns ingenting att göra åt det förflutna, det har varit o kommer inte igen. Det enda som händer om du grubblar över det är att du spiller tid, men INGENTING kommer att ändras. So what att du inte valde allting för ett år sen, välj det idag. Välj varje minut hur ditt resterande liv ska se ut. Det är allt du kan göra, o allt du bör göra. Det är ALDRIG försent att få det liv du vill ha, kom ihåg att du kan få vad du vill. kram!

2008-07-05 @ 21:17:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0