Slutet på en Era



Fan vad fint det var igår. Det kändes som en enda stor avskedsfest.
Först drack vi flädergroggar hemma hos Isa och Helen på Hippotellet.
Sen fest i en trädgård och sen dans till Arvingarna. haha.
Fint och vackert. Trevligt och roligt.

Det är ju så mycket som håller på att hända just nu. Efter en sådan här
sommar är man helt inkörd i jobbspåren. Det känns verkligen som om man
offrat sommaren åt Flyinge.
Men idag ändras det.
Idag slutade jag jobba. Idag flyttade Helen ifrån stackars Isa och Flyinge.
Snart flyttar stefan till USA!
Och man blir nostalgisk.

Och livet fortsätter att bekräfta mitt motto för livet. Jag kan göra vad jag vill
bara jag anstränger mig. Allt man måste göra är att välja och bestämma sig.
Det är 5 år sedan jag tog studenten nu. Det är inte lätt kan jag säga, att
inte "riktigt" göra någonting "ordentligt"...  
Men. jag har ju inte gått hemma precis. Nej. Jag har varit aktiv. Jag har pluggat
upp mina betyg, gått tekniskt basår. Rest genom USA. Bott i Spanien.
Arbetat med hästar. Lärt mig mycket.
Det har inte varit lätt för som brukligt är i den här åldern har även jag
brottats med krafter som manar en att det man gör nu, är något som borde
LEDA någonvart. Något "ordentligt".
Ett extrajobb i ett  stall är inte "ordentligt."

Men det är skönt nu. På en dag förändrades allt..
Jag gjorde det. Jag kom in på en av de mest tillsökta utbildningarna i Norden.
Om 15 dagar är jag veterinärstudent. På riktigt. Det är helt utstagat, vad jag
ska ha för mig de 5 närmsta åren. Och det kunde inte vara något bättre.
Glad blev jag, när chefsveterinären gick förbi mig igår, stannade och sa, att det
kändes så rätt, att jag skulle få börja läsa till det.
Ibland vill jag säga att livet är nyckfullt.. Men jag vet inte. Jag önskade mig,
försökte, med ansträngning. Och fick. Vi väljer själva.

Så nu måste jag hitta någonstans att bo i Malmö eftersom jag ska ta
tåget till Köpenhamn varje morgon. Har någon något förslag så hojta till tack.

Åh herregud........






Kommentarer
Postat av: emeli

dela lägenhet med mig ;)

2008-08-03 @ 22:36:15
Postat av: Kringlan

Åh herregud! GRATTIS! :)

kommer förresten aldrig att sluta mobba lilla Kräklinge :P inte förrän du har bjudit hem mig till husesyn :)

Kram

2008-08-04 @ 11:45:20
URL: http://www.metrobloggen.se/zebroandbutter
Postat av: Bibbi

Bara så att du vet så finns jag och har lite koll på dig då och då :)

Och just nu är jag jättestolt över dig! Veterinär - WOW!

Själv fortsätter jag göra det där "icke ordentliga" ett tag till...du vet hur jag är. Ju.

2008-08-04 @ 15:47:07
Postat av: Isa

grattis grattis grattis Eller kanske mer brukligt:



" Bra gjort! " =)

2008-08-06 @ 12:10:30
Postat av: Jonna

Åh! Grattis Jonas! Klart du ska plugga, och veterinär är ju perfekt!

2008-08-06 @ 13:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0