"Veckan"



Har tagit Två steg in i "veckan" nu. Det är en stor jävla vecka. Två steg av fyra.
Fyra dagar till take-off. Blast-off. Nervös. Indeed.

Har fått det nu igen. Kommentarerna.
"Jag går in varje morgon och kollar om du skrivit något nytt"
"Synd att han inte uppdaterar så ofta bara"

Men jag vill ju det. Det är bara svårt ibland att hitta en poäng med att göra ett
inlägg.
Och den här veckan är ju som sagt en stor jävla vecka. På fredag kommer
de två timmar som kanske har störst avgörelse för mitt liv än två timmar
haft, på länge. Allt jag kan göra är att förbereda mig så gott det går. Och
det gör jag.
Jag försöker öva så mycket jag bara kan. För låt se. Så många timmar är det
inte till fredag. Kanske runt 70 bara. Lite mindre.
Och jag skulle kunna öva just nu. Och för en timme sen. Och igår kväll istället
för att titta på Jay Leno. Varför gör och gjorde jag inte det? Jay Leno kan jag  
 kolla på nästa vecka om jag nu vill det vilket jag inte ens vill. Vad beror det
på? Att sitta och läsa och plugga är ju ganska roligt egentligen?
Det för mig till en fundering jag haft ganska länge.
Är Lathet den största fienden? Är det egentligen den som måste besegras för
att kanske rädda hela planeten?
Jag tänkte på en massa, rätt och slätt dåliga saker. De flesta kunde jag
härleda till lathet. De är helt allmäna exempel.
Ta t.ex. att man misslyckats på ett prov. Den är ju inte så svår att härleda.
Om man bryr sig om att ha bra betyg i allmänhet. Men inte har det. I mitt fall, har det
varit lathet på gymnasiet.
Att växthuseffekten ökar:
Att ta bilen istället för bussen. - Lathet.
Att vi överkonsumerar och sprider miljögifter i samband med produktion. - En global
lathet, att dra sig för att utveckla ett nytt sätt att leva på.
Nästan helt enkelt allt som man inte är nöjd med men vet innerst inne
att man kunde ha ändrat på.
Efter de tankarna har jag svårt att vara lat. Förstås kan det leda till dåligt samvete ibland.
Men det får man hantera. Det är inte värre än Calvinisterna hade det i 1500-talets
Frankrike där man uppfostrades in i tanken att Flit leder till Guds frälsning, "arbeta dygnet runt"
annars blir det helvetet.
Man behöver ju inte ta i....
Jag är inte lat, men jag kommer ändå att upprätthålla kampen ändå.
Ty man vill ju inte ligga kvar i sängen hela morgonen bara för att kroppen inte
orkar gå upp. Det är ju tråkigt, och därmed slöseri med tiden.
Du som läser nu har säkert mycket du vill göra också, så stick nu.
Det gör jag också. För en gemensam kamp !

Hänt i veckan:
Stalljobb
Pizza hos Jenny
Trevliga moments hemma
Motorcykelmotor rasad
Havet
Film hos Fredric
Plugg

(Fick sms nu från Therese att hon kom ut från tentasalen och kände sig tvärsäker, grattis! )


image19image20















Kommentarer
Postat av: ÄndyPändy

hej du

ja verklgen lycka till med övandet inför de avgörande timmarna!!!!
men de fixar du! lätt!

nu listade ja ut hur man kommenterar med wiiiii

intressanta reflektioner om lathet
känner igen mig i känslan!!

2008-04-29 @ 18:54:23
Postat av: Kringlan

Jaa du, ta ett tips från en som aldrig förr var lat (you remember? ;)) men som plötsligt går upp kl.6 för att äta frukost och sedan går och lägger sig igen till 10 bara för att...
Ryck upp dig!
Gå ut till solen, ligg och plugga utomhus!
Gör allt för att bryta latheten, för den suger musten ur en. Man blir trött av att lata sig, så det så...

2008-04-29 @ 22:38:25
URL: http://www.metrobloggen.se/zebroandbutter

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0