Back on Request


Som sagt. Jag har varit slö. Men också haft mycket att tänka på. Då är man
lite i obalans och då vill jag ej skriva.
Men har ett ansvar nu, som följer med att starta blogg!

Kul kul kul kul kul kul kul kul kul kul dag i måndags.
När jag kom till jobbet på morgonen hade ett sto kastat ett
föl natten före. Dvs ett dödfött föl. Det var i sig inte roligt alls..
Det som dock var roligt för mig var att när obduktionen skulle äga rum senare
under dagen var chefen ute och red, så det var endast
jag kvar i stallet när veterinären anlände. Jag fick dra på mig kirurghandskar
och veterinärrock och stå och hålla bröstkorgen öppen för att hon skulle
kunna ta ut de olika organen för att skicka iväg till undersökning, så
fick jag ta organen och lägga i olika små påsar. Veterinären är sjukt
fin också på det vis att hon står alltid och berättar för den som hjälper till exakt
vad hon sysslar med, bara för att sätta en in i det.
Det var väldigt trevligt.

I lördags var jag och min lillebror på Lindas brors gård som hon skulle
passa över helgen. Den skulle passas pga den stora mängd djur som
huserar på gården. Allt ifrån rockor till små lamm.

Händer mycket nu, som vanligt nästan.
Det blir bara roligare för varje dag att bo i Kävlinge. Det finns folk och så finns
det fint folk och så finns det riktigt fint folk. Har haft turen att t.o.m bo med det tredje.
Therese sitter på sängen bakom mig. Känns jobbigt för jag inbillar
mig att hon sitter och läser över axeln. Men det är ganska dumt av mig för det är
en tämligen offentlig text ändå så.

Snart är det 15e april och då ska man ha prioriterat färdigt sina val om
man vill plugga på högskolan till hösten. Jag har inte lämnat in ännu
men högst på min prioritering finns Allmän och analytisk kemi som en fristående
kurs. Citatet från Good Will hunting till trots "no one studies organic chemistry for fun! "





image16








Kommentarer
Postat av: Isa

Haha hon är så bra den tjejen "no one studies organic chemistry for fun" ;0)

2008-04-11 @ 19:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0